Gerçek ışıklandırma şeysi; Ray Tracing Teknolojisi



Şimdiye kadar zaten bazı büyük youtube kanalları rtx nedir nerelerde kullanıldı gibi videolar çekerek rtx teknolojisinin oyunlardaki yeniliklerini gösterdiler ama biz bu yazıda işin biraz daha teknik kısımlarına değeneceğiz.Rtx ne işe yarardan çok Rtx nedir in üzerinde duracağız

Öncelikle yüzeysel bir tabirle başlayarak RTX ya da namı değer Ray Tracing'i  '' bir görüntü düzleminde ışığın yolunu piksel olarak izleyerek ve sanal nesnelerle karşılaşmalarının etkilerini simüle ederek bir görüntü oluşturmak için kullanılan teknik'' olarak açıklayabiliriz.Bu teknik genelde kullanılan diğer aydınlatma tekniklerine göre daha gerçekçi bir ışıklandırma elde etmemizi sağlar ama karşılığında diğer tekniklere göre sistemi daha fazla yorar.Bu yüzden Ray tracing filmler ve resimler için kullanılabilecek çok güzel bir tercih olmasına rağmen günümüzdeki

çoğu sistemde kaldırılamayacağı için bilgisayar oyunlarında genelde kullanılan bir teknik değildir.Tabi eğer bu yazıyı okuduğunuzda sene 2021 ise ve tüm dünya yok olmadıysa sizin zamanınızda daha sık kullanılmaya başlamıştır.


Teknik detaylar

Ray tracing yansıma,kırılma ve saçılma gibi olayları simüle edip gerçekçi bir şekilde aktarabilir.

Ray tracing, 3B bilgisayar grafik ortamlarında oluşturulan görsel görüntüleri, ışın döküm veya tarama çizgisi oluşturma tekniklerinden daha  gerçekçi bir metod kullanarak gösterir. Sanal bir ekranda hayali bir gözden çıkan sanal ışınlarla her piksel boyunca bir yolu izlemesiyle ve görünen nesnenin rengini hesaplamasıyla çalışır. Ray tracing  sahneleri bir programmer  veya tasarımcı tarafından tanımlanır.Sahneler ayrıca dijital fotoğrafçılık gibi araçlardan elde edilen görüntüleri ve verileri de içerir. her ışın, sahnedeki tüm nesnelerin kesişme açılarında test edilir. En yakın nesne belirlendikten sonra, algoritma kesişme noktasında gelen ışığı tahmin eder, nesnenin malzeme özelliklerini inceler ve pikselin son rengini hesaplamak için bu bilgileri birleştirir. Belirli bir ışık kaynağından gelen ışık ışınlarının büyük çoğunluğu doğrudan izleyicinin gözüne gözükmediğinden algoritma her noktadaki ışık olayını aynı anda hesaplamaz. yoksa  simülasyon potansiyel olarak hiçbir zaman kaydedilmeyen noktalarda çok fazla hesaplama yaparak gereksiz işlem yaparak bilgisayarı kastırabilir. Bu nedenle, ışın izlemede alınan kısayol, belirli bir ışının kullanıcının gördüğü yerler ile kesişimidir. belirli bir mesafeye seyahat eden ışın o noktadan  sonra kesilir ve gereksiz hesaplamalar önlenir

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İHA'lar Üzerinde Neler Taşır?

İHA Pilotu nasıl olunur ve SHGM başvurusu

Taş,Kağıt,Makas Python